ВПРОВАДЖЕННЯ ШКІЛЬНОЇ МЕДІАОСВІТИ

         Відповідно до нормативно-правових документів та з метою забезпечення умов для здійснення роботи з медіаграмотності було створено творчу групу вчителів, до якої ввійшли досвідчені педагоги, що виявили бажання взяти участь в організації та проведенні дослідно- експериментальної роботи. Аналіз кількісно – якісного складу виявив, що творча група становить 26% від загальної кількості педагогічних працівників школи, з них 82% - вчителі вищої кваліфікаційної категорії, по 9% - вчителі І та ІІ кваліфікаційної категорії; 55% вчителів мають педагогічні звання. Творча група визначила, що головними напрямами роботи в нашій школі є: інформаційно-організаційний, інноваційний (науково-практичний), експериментальний, аналітичний.

           Однією з умов ефективного впровадження медіаосвіти наш колектив вбачає створення шкільного медіапростору основними складовими якого є:

    • Веб-сайт школи;
    • сайти педагогів;
    • шкільна газета «Дзвінок»,
    • учнівський телеканал новин "Дубровицька Друга INFO";
    • інформаційні стенди.

         У процесі формування у педагогічних працівників знань та умінь з основ медіаосвіти, медіапедагогіки, та аудіо-візуальної грамотності щодо вирішення сучасних медіапедагогічних проблем, розуміння ролі та значення медійного світу , дієвими формами стали:

    •  тренінги та навчальні семінари;
    • тематичні педради та засідання шкільних методичних об‘єднань.

    Свідченням зацікавленості колективу проблемою впровадження медіаосвіти є:

    • самоосвітня робота вчителів, які обрали відповідні теми самоосвітньої діяльності
    • презентація ефективного досвіду впровадження елементів медіаосвіти на власних веб-сайтах (у минулому навчальному році п‘ять педагогів відзначено дипломами міського етапу,
    • видання методичних посібників, презентації педагогічних ідей та технологій ("Безпека в інтернеті", "Спілкування як фактор розвитку особистості (з досвіду роботи)", "Інтернет = безпека?» Розробки годин спілкування із батьківським колективом в межах медіа просвітницької діяльності (з досвіду роботи)");
    • участь у Інтернет-конференціях ("Практика впровадження основних орієнтирів виховання загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах", "Медіаосвіта в нових горизонтах: історія становлення та розвитку (вітчизняний і зарубіжний досвід").

    За підсумками діагностування медіа освітня система школи  підтвердила свою ефективність. Запропонована система виховної роботи формує соціально активну особистість, яка завдяки ЗМІ отримує доступ до цінностей культури, підвищує свій рівень соціального розвитку, учні не лише насичуються інформацією, але й отримують уявлення про самого себе, про свої культурно-освітні нахили, за допомогою яких можуть ідентифікувати свій «культурний код», самовизначитися у соціумі. Під час вихідного діагностування результати підтвердились, ця система взята за основу у середній школі як така, що завдяки інтегрованому підходу ефективно поєднує виховні впливи із навчанням основ медіаграмотності, поєднує традиційне виховання із медіавихованням.

    Сайт, як чинник медіаосвітнього процесу Дубровицької ЗОШ І-ІІІ ст.№2 завантажити: sayt-1.doc [39.5 Kb] (cкачиваний: 2)  

Розробник: Дубровицький ліцей №2 Дубровицької міської ради