Організаційна структура методичної роботи

     


Читати більше »


Структура методичної роботи

     


Читати більше »


План роботи творчої групи вчителів математики та інформатики

    План роботи Творчої групи вчителів математики та інформатики

    на 2021-2022 н.р.

    Завантажити: mo-matematika-ta-nformatika-na-sayt-2022-23_docx.pdf [100.54 Kb] (cкачиваний: 13)  

        


Читати більше »


План роботи методичного об'єднання вчителів-словесників


Читати більше »


Методичне об'єднання вчителів початкових класів

     


Читати більше »


Методичне об'єднання вчителів суспільних предметів


Читати більше »


П’ятнадцять універсальних правил успішних учителів

    П’ятнадцять універсальних правил успішних учителів

            Останнім часом експерти в галузі освіти часто порушують питання якості освіти та намагаються вивести універсальні принципи.

    У навчальному процесі учень має бути на першому місці. У плануванні навчального процесу не варто завжди дотримуватися стандарту. Правильно поставлені запитання важливіші за відповіді. Довіра – основне у взаєминах учителя з класом. Ці та інші принципи залишаються актуальними вже довгий час, незважаючи на розвиток технологій і методів навчання.

    Ми вивчили досвід багатьох педагогів і сформулювали кілька правил. Дотримуйтеся їх – і ви зможете не просто ефективно проводити уроки, а стати справді хорошим учителем.

    1. Почніть із малого.

    Із малого починаються всі великі речі. Навчальний план. Взаємини з класом. Навчальне портфоліо. Не поспішайте: педагогічна діяльність – це не спринт, а марафон.

    2. Прийміть той факт, що єдино правильного шляху не існує.

    Останнім часом у педагогіці розглядають різні моделі навчання. Раніше було прийнято говорити про стратегії навчання. Взаємне навчання, евристичні бесіди, проблемне навчання – усі ці моделі залишаються актуальними й нині.

    Однак у сучасних умовах важливо не тільки те, які знання отримують учні, а й те, яким способом це відбувається. Самонавчання, проєктне навчання, ігрове навчання – ці моделі виходять на перший план.

    3. Довіряйте людям, які вас оточують.

    Насамперед вашим учням. Але це також стосується і батьків, і колег. Довіра може не завжди себе виправдовувати. Однак якщо ви хочете контролювати навчальний процес, проявляйте довіру (в межах розумного, звичайно). Це створить позитивну атмосферу в класі.

    4. У навчанні основне – інтерес.

    Якщо тема уроку не викликає інтересу в учнів – навчіть їх чогось іншого. Інтерес прийде до них поступово.

    Учителі, які контролюють, прагнуть того, щоб учні їм підкорялися. Хороші вчителі залучають. Великі вчителі дізнаються, що цікавить учнів, і використовують це в навчанні.

    5. Експериментуйте.

    Навчати дітей – це ремесло. Знаходьте власні рецепти: змішуйте різні інгредієнти, шукайте відповідні пропорції. Так ви зможете створити свій унікальний підхід у навчанні.

    Експериментуйте. Так ви не тільки забезпечите відчуття новизни своїм учням, а й самі будете залишатися в курсі нових тенденцій.

    6. Не зводьте планування навчального процесу до шаблонів.

    Починати планування навчального процесу з вибору технології навчання – це нормально. Так само, як і з розробки навчальної програми або планування окремих уроків. В ідеалі центральним елементом під час планування мають бути учні. Є десятки способів сформувати зміст уроків. Зважайте на індивідуальні особливості кожного класу.

    7. Навчання – це процес, який постійно змінюється.

    Навчальний процес складається з елементів, які постійно змінюються, – технологій, навчальних планів, систем оцінювання і т. д. Із часом навіть цінності учнів стають іншими. Тому й ваш підхід до навчання теж має бути гнучким.

    8. Будьте лаконічні.

    Пояснюйте менше, але краще.

    9. Розумійте свій педагогічний метод.

    Зрозумійте різницю між заплутаним і складним, між диференціацією та індивідуальним навчанням, між проєктним навчанням і навчанням на основі проєктів, між складністю і строгістю, між освітнім стандартом і навчальним планом, між навчанням та дослідженням.

    10. Навчіть учнів ставити правильні запитання.

    Щоб домогтися цього, показуйте учням хороший приклад, хваліть їх, заохочуйте гарними оцінками. Це дасть їм змогу зрозуміти, що таке правильні запитання.

    11. Викликайте інтерес в учнів.

    Будьте непередбачувані. Кидайте виклик авторитетам. Спілкуйтеся з учнями в школі та за її межами. Починайте урок із чогось цікавого – цікавої історії, жарту тощо.

    12. Справа не у вас.

    Не намагайтеся завжди бути в центрі уваги. Харизматичних учителів усі люблять, це правда. Але якщо ви постійно домінуєте в класі, це порушує баланс.

    13. Любіть те, що викладаєте.

    Будьте в курсі всіх нововведень, які відбуваються у вашій сфері знань. У процесі викладання не забувайте про цікаві прийоми та методи подачі матеріалу. Викладання – це не тільки матеріал, але коли ви добре оволодієте ним, вам буде легше впоратися з усім іншим.

    14. Будьте найбільшим фанатом своїх учнів.

    Деякі вчителі більше акцентовані на розвиток власних особистісних якостей. Однак підтримувати дітей – цей метод працює в усіх випадках.

    15. Навчання має змінювати звичний спосіб життя.

    Отримані знання мають приводити учнів до особистих змін, а не просто до прогресу в навчанні. Кожен учень має змінитися, відповідно, метою викладання є соціальні зміни.

    Ми можемо побудувати сучасні школи, застосовувати новітні технології та запрошувати хороших учителів. Однак якщо після школи діти повертатимуться додому й бачитимуть навколо жорстокість, жадібність, байдужість до інших, до природи – ми побудуємо інституційну систему освіти. Якщо ж ми досягнемо того, що і в класі, і за межами школи відбуватимуться прекрасні речі, ми зрозуміємо, що рухаємося в правильному напрямку.


Читати більше »


Методичне об'єднання учителів природничого циклу


Читати більше »


Склад та структура науково-методичної ради на 2022-2023 н.р.


Читати більше »
Розробник: Дубровицький ліцей №2 Дубровицької міської ради